Разнасянето на отчетите на РС с параметри RAM 64 и HDD 6.4 отнема около 3 - 4 минути на отчет, от момента в който дам разнасяне на отчета.
Нормално ли е това да отнема толкова време и дали е от параметрите на компютъра.
Забележа: Проблема не идва от Delay
Разнясяне на дневните отчетите
- scooter_nick
- Мнения: 272
- Регистриран: 05-11-2004 16:11
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
А какъв е процесора?
Store и Sale на сървър ли ти работят или локално. Ако е второто имаш нужда от smartdrv зареден като ред в autexec.bat. Ако е на сървър зависи и от бързината на процесора, което си пропуснала да уточниш. Зависи и от големината на отчета. Дай още малко инфо за да помисля върху проблема. Ако трябва ще питаме Кондев
Забележка: Стига сте го размахвали тоя delay из форума!
Забележка: Стига сте го размахвали тоя delay из форума!
-
- Мнения: 215
- Регистриран: 08-11-2004 15:37
- Име: Борислава Николова
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Store и Sale работят локално, на 1 РС.
За процесора не съм сигурна трабва да го проверя и да ти кажа точно.
А отчета не е чак толкова голям. Работят само с един обект (бар) и около 70 - 80 артикула. (Ако има значение де).
Пиши ми повече за smartdrv, за да мога да го разреша тоя проблем.
По въпроса с D...... - Няма проблем, ама исках да го уточня, защото знам че и той има значение.
За процесора не съм сигурна трабва да го проверя и да ти кажа точно.
А отчета не е чак толкова голям. Работят само с един обект (бар) и около 70 - 80 артикула. (Ако има значение де).
Пиши ми повече за smartdrv, за да мога да го разреша тоя проблем.
По въпроса с D...... - Няма проблем, ама исках да го уточня, защото знам че и той има значение.
- scooter_nick
- Мнения: 272
- Регистриран: 05-11-2004 16:11
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Подробно за smartdrv.
SMARTDrive (smartdrv.exe) е програма, която прихваща системните обръщения към твърдия диск, за да контролира четенето и писането върху него. Тя прихваща всяко обръщение и зарежда необходимите данни в кеш установен в оперативната памет. Последователните обръщения към твърдия диск се прихващат от SMARTDrive, която сканира кеша за извиканите данни и aко вече ги има там, работи с тях директно в оперативната памет. Ако данните ги няма, тя се обръща към твърдия диск и ги зарежда в кеш. Най-малко използваните данни в оперативната памет се записват обратно на твърдия диск за да освободят място за други. По този начин SMARTDrive помага за намаляване броя на обръщенията към твърдия диск. Това може драстично да ускори приложения, които пишат често върху диска, защото достъпа до него е значително по-бавен от достъпа до оперативната памет.
Когато Store работи локално, при създаване на рецепти, актуализиране на менюта, разнасяне на отчети "пише" доста по твърдия диск и затова се бави. Затова ти трябва smartdrv.exe.
Този проблем го няма когато Store е на сървър, защото NetWare си управлява достъпа до диска.
За да заредиш smartdrv е необходимо да добавиш следния ред в config.sys:
device=drive\path\himem.sys, където [drive] и [path] са устройството и пътя където е записан himem.sys (ако нямаш himem.sys ще ти трябва )
Зареждането на самия smartdrv.exe става чрез добавянето на следния ред в autoexec.bat:
drive\path\smartdrv.exe
Ето примери за config.sys и autoexec.bat, подходящи за случая.
config.sys
[menu]
menuitem=STORE,-- STORE --
menuitem=SALE ,-- SALE --
menucolor=7
menudefault=SALE,5
[STORE]
numlock=off
FILES0
DEVICE=C:\DOS\HIMEM.SYS
DOS=HIGH,UMB
[SALE]
include store
autoexec.bat
@echo off
set unreal=uNIK v265
path c:\util;c:\dos;c:\nu;
c:\nu\ncc /fast
goto %CONFIG%
:STORE
c:\dos\smartdrv
cd\
cd data\store
call start
pause .
goto sale
:SALE
c:\dos\smartdrv
cd\
cd data\kasa1
sale
goto store
Отплеснах се към DOS, защото предполагам, че си ги пуснала под DOS. Би трябвало ако работиш под Win98 този проблем да го няма. smartdrv.exe и himem.sys можеш да ги намериш в c:\windows\command на Win98
Когато Store работи локално, при създаване на рецепти, актуализиране на менюта, разнасяне на отчети "пише" доста по твърдия диск и затова се бави. Затова ти трябва smartdrv.exe.
Този проблем го няма когато Store е на сървър, защото NetWare си управлява достъпа до диска.
За да заредиш smartdrv е необходимо да добавиш следния ред в config.sys:
device=drive\path\himem.sys, където [drive] и [path] са устройството и пътя където е записан himem.sys (ако нямаш himem.sys ще ти трябва )
Зареждането на самия smartdrv.exe става чрез добавянето на следния ред в autoexec.bat:
drive\path\smartdrv.exe
Ето примери за config.sys и autoexec.bat, подходящи за случая.
config.sys
[menu]
menuitem=STORE,-- STORE --
menuitem=SALE ,-- SALE --
menucolor=7
menudefault=SALE,5
[STORE]
numlock=off
FILES0
DEVICE=C:\DOS\HIMEM.SYS
DOS=HIGH,UMB
[SALE]
include store
autoexec.bat
@echo off
set unreal=uNIK v265
path c:\util;c:\dos;c:\nu;
c:\nu\ncc /fast
goto %CONFIG%
:STORE
c:\dos\smartdrv
cd\
cd data\store
call start
pause .
goto sale
:SALE
c:\dos\smartdrv
cd\
cd data\kasa1
sale
goto store
Отплеснах се към DOS, защото предполагам, че си ги пуснала под DOS. Би трябвало ако работиш под Win98 този проблем да го няма. smartdrv.exe и himem.sys можеш да ги намериш в c:\windows\command на Win98