1. Уверете се, че COM порта, който използвате работи. Най-лесно става с комска мишка. Зареждате драйвер за мишката (ако имате само ДОС) и трябва да видите "опашката" в някой от продуктите на Ънриъл (може и в Edit). Тук трябва да спомена, че веднъж изгубих 4 часа в смяна на мишки, драйвери и портове във всякакъв ред, докато накрая видях, че има включена мишка на ps2, така че гледайте по-добре от мен

2. Проверете кабела, който свързва компютъра с периферното устройство. По принцип кабела най-често се къса там, където е запоен за буксата. Ако имате мултицет, давате на късо, една по една, две от от жичките и от другата страна замервате съпротивлението. Почти всички уреди имат и звукова сигнализация за "късо", която за мен е по-удобна.
3. Скоростта на трансфер е решаваща за установяването на връзка или липсата на такава. Ако има възможност проверете в техническото ръководство на периферното устройство, каква скорост на комуникация поддържа
- има лейбъл принтери, при които скоростта на комуникация може да се променя с помощта на ключета намиращи се под ролката с хартия
- полезен трик, който научих от Детелин за установяване скоростта на комуникация при ПОС принтерите на Датекс - изключвате принтера, задържате двете бутончета на предния панел и го включвате - принтера отпечатва статус където можете да видите скоростта
В крайна сметка ако няма от къде да проверите на каква скорост работи устройството започвате да пробвате една по една, всички скорости на комуникация. Повтарям ВСИЧКИ, защото това беше и моята грешка - не допуснах, че може да има телефонна централа, която да работи на 1200bps. Когато не сме уцелили скоростта или не получаваме никакви данни от периферното устройство или данните, които получаваме са на 'китайски' - принтерите печатат безмислици, в tel.log влизат безмислици и пр.
Има хора, които използват и програмката HyperTerminal за да проверят какво идва от периферното устройство, но според мен по-лесно ще си настроите съответния продукт на Ънриълсофт отколкото HyperTerminal.
Засега толкова
